Глухівський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Сумській області
Глухівський міськрайонний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Сумській області
вул. Шевченка, 10, м. Глухів, Сумська область, 41400
тел. (05444) 2 21 24
електронна адреса: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Розпорядок роботи:
вівторок, четвер, п’ятниця - з 08-00 год. - 17-15 год.
середа - з 08-00 год. - 20-00 год. (надання безкоштовних консультацій)
субота - з 08-00 год. - 16-00 год.
обідня перерва – з 12.00 до 13.00;
вихідні дні: неділя, понеділок.
Начальник відділу- Книш Наталія Олександрівна
Глухівський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Сумській області інформує
ЯКІСНЕ ІНФОРМУВАННЯ – ПРОФІЛАКТИКА ПРАВОВОГО НІГІЛІЗМУ
![]() |
Стрімкі правові зміни потребують вчасного ознайомлення та засвоєння населенням країни. Пізнавати пересічним громадянам законодавчі нововведення допомагають фахівці юстиції Сумщини, організовуючи правопросвітницькі заходи Спілкуючись віч-на-віч з жителями міста, правники проінформували їх з приводу інформаційної кампанії «Я маю право на чесну платіжку», яка запроваджена Міністерством юстиції України в рамках загальнонаціонального правопросвітницького проекту «Я МАЮ ПРАВО!». |
Сумчанам повідомлено про граничні тарифи на тепло та гарячу воду, а також про способи протидії у разі надходження платіжок із завищеними цінами.
До речі, після затвердження урядом таких тарифів, мешканці Сумської області зможуть економити від 10% до 15%. Розрахувати розмір особистої економії можна скориставшись онлайн-калькулятором розрахунку чесної платіжки, розміщеним на сайті Мін’юсту за посиланням: https://minjust.gov.ua/news/info/onlayn-kalkulyator-poslug.
ЩО РОБИТИ У РАЗІ ОТРИМАННЯ ПЛАТІЖКИ НА ГАРЯЧУ ВОДУ ТА ТЕПЛО ІЗ ЗАВИЩЕНОЮ ЦІНОЮ
![]() |
З метою захисту прав споживачів від неправомірних тарифів фахівці юстиції Сумщини інформують громадян щодо порядку дій у разі порушень їхніх прав «Органи місцевого самоврядування повинні до початку опального сезону 2019/2020 років привести тарифи до обґрунтованого рівня. Кожен мешканець області може перевірити на офіційному веб-сайті місцевого органу, який встановлює тариф на послуги теплопостачання та постачання гарячої води, чи здійснено перерахунок цих тарифів відповідно до урядової постанови», – зазначає очільниця юстиції Сумщини Ірина СВИСТУН. |
Вона додала, якщо орган місцевого самоврядування залишив тарифи завищеними, громадянам необхідно:
- Звернутися на Урядову гарячу лінію за номером 1545 або направити звернення на адресу Уряду (01008, Київ, вулиця Михайла Грушевського, 12/2), повідомивши про бездіяльність органів місцевого самоврядування щодо перерахунку тарифів на послуги з постачання теплової енергії та гарячої води.
- Звернутися до органу місцевого самоврядування з вимогою щодо виконання рішення Уряду. Зразок вимоги можна завантажити за посиланням – https://minjust.gov.ua/news/info/zrazki-dokumentiv-schodo-pererahunku-tsini-na-opalennya
Довідково: нещодавно Урядом була прийнята відповідна постанова, яка запроваджує граничні ціни на послуги з постачання теплової енергії та гарячої води на майбутній опалювальний період. Так, вартість тепла була зафіксована на рівні 1400 гривень за 1 Гкал (за умови наявності лічильника) або 35,21 гривні за 1 квадратний метр (у разі відсутності приладу). Гранична вартість гарячої води для жителів Сумщини в разі наявності сушарок становить 83,66 гривні за кубічний метр, при відсутності сушарок – 75,74 гривні.
НА ГЛУХІВЩИНІ УРОЖАЙНІ 5 МІСЯЦІВ НА МАЛЮКІВ
![]() |
У кожній родині батьки піклуються про новонароджену малечу, бо діти – це найцінніший подарунок долі та благословення. Для країни – народження маленьких громадян є майбутнім, що твориться вже сьогодні Варто зазначити, що за 5 місяців 2019 року на Глухівщині народився 141 малюк. Перше півріччя було урожайне на дівчат, їх народилося 73. У 70 сімей лелека завітав вперше, по другій дитині він приніс у 49 родин, в третє – 13. Особливо пощастило 2 парам, бо там народилися двійні. |
До речі, найпопулярнішими іменами в Глухівському районі залишаються Софія, Вероніка, Варвара, Кіра, Анна, Марія, Єва, Мирослава, Давид, Артем, Єгор, Захар, Назар. Збагатилися родинні скарбнички й на рідковживані імена, а саме на Еліну, Міланію, Ілону, Ємілію, Васілісу, Алевтину, Аміну, Тею, Михаїла, Ріната, Даніяра, Святослава, Ростислава.
Так само опікуючись громадянами, як батьки щодо своєї малечі, Міністерство юстиції України створює зручні та комфортні сервіси. Наразі жителі області можуть отримати перший документ малечі – свідоцтво про народження – безпосередньо в пологовому будинку, заощаджуючи при цьому час. А незабаром в Україні запрацює електронна система від Мін’юста «Е-малятко», завдяки якій громадяни зможуть в онлайн-режимі зареєструвати місце проживання новонародженого, оформити допомогу при народженні дитини, зареєструвати народження малюка в електронній системі охорони здоров’я, оформити ідентифікаційний код малечі та багато іншого.
Кохайтеся, а про документи подбає Мін’юст!
«ПРИВІТ, МАЛЮК» У ГЛУХОВІ
![]() |
У День захисту дітей, наприкінці Тижня правових знань, у рамках соціальної акції «Привіт, малюк» працівники Глухівського міськрайонного відділу державної реєстрації актів разом з представниками служби у справах дітей та органами місцевого самоврядування завітали до пологового будинку, де привітали батьків Володимира та Лідію з новонародженим сином Олегом. |
Батькам хлопчика фахівці юстиції розповіли про зручні послуги від Міністерства юстиції. Водночас, дані комфортні сервіси є першими і вже такими звичними кроками до повноцінного упровадження електронної системи від Міністерства юстиції України «Е-малятко», яка незабаром має повноцінно запрацювати в країні. У найближчій перспективі йдеться не тільки про реєстрацію місця проживання, отримання допомоги при народженні дитини, а й реєстрацію народження дитини в електронній системі охорони здоров'я, реєстрацію дитини як члена сім'ї, який сплачує податки, видачу посвідчень батькам багатодітних сімей.
Також усі разом відвідали дитяче відділення Глухівської центральної районної лікарні з привітаннями та подарунками для дітей, які нині перебувають на лікуванні, щоб створити їм хороший настрій. Адже справедливо говорять, що дорослі відповідають за щасливе дитинство.
ПРАВО В ЖИТТІ ДИТИНИ
![]() |
Юстиція Сумщини продовжує правопросвітницьку роботу в навчальних закладах. Хороша прикмета – до цих заходів долучаються представники юридичної спільноти, адвокати, щоб розповісти дітям про значення юстиції у суспільстві, зацікавити своєю професією Працівники Глухівського міськрайонного відділу державної реєстрації актів завітали до учнів 8 класів Глухівської загальноосвітньої школи №3. Правовий захід на тему «Право в житті дитини» з перших хвилин зацікавив школярів, адже йшлося і про права дитини, і про те, чим же займається юстиція, для чого вона потрібна людям, а також про загальнонаціональний правопросвітницький проект «Я МАЮ ПРАВО!». |
Як виявилося, сучасна юстиція захищає права дітей на безпечне перебування у школі, долаючи явище булінгу, бореться із домашнім насильством, допомагає людям знати свої права. А ще – батьки можуть отримати свідоцтво про народження дитини у пологовому будинку, а заяву на одруження можна подати через Інтернет – так по сучасному надаються послуги.
Восьмикласники цікавилися, як здобувається професія юриста, чи є вона перспективною. Спілкуючись, всі зрозуміли, що право – завжди актуально і Україна потребує професіоналів у всіх галузях, і в правовій сфері також.
Більше за посиланням – http://pravo.minjust.gov.ua
ПОСЛУГИ РЕЄСТРАЦІЇ: ЗОВСІМ ПОРЯД, НЕ ВИХОДЯЧИ З ДОМУ
![]() |
Послуги у сфері державної реєстрації актів цивільного стану стали доступнішими завдяки Веб-порталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану», який створений для надання послуг за європейськими стандартами: без черг, оперативно, у зручний час. Завдяки порталу фізична особа може подати до відділів державної реєстрації актів цивільного стану заяви про державну реєстрацію шлюбу, розірвання шлюбу, зміну імені, внесення змін до актового запису цивільного стану, здійснити попередній запис на відвідування відділів державної реєстрації актів цивільного стану, отримати консультації працівників відділів, повторно отримати документи через мережу Інтернет. |
Слід зазначити, що наші громадяни активно користуються перевагами зручного формату. Так, за минулий 2017 рік послугами Веб-порталу на території Сумщини скористалися 3636 осіб, а за 2 місяці поточного року працівниками юстиції опрацьовано 593 заяви.
Інформацію щодо функціонування Веб-порталу можна отримати за посиланням: https://dracs.minjust.gov.ua/
ДО ВІДОМА ГРОМАДЯН!!!!
Послуга попереднього запису на прийом (через мережу Інтернет в режимі он-лайн) до відділів державної реєстрації актів цивільного стану припиняє своє функціонування.
Глухівський районний відділ державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Сумській області повідомляє, що на виконання доручення Міністерства юстиції України від 14.08.2017 №19-48/142 з метою забезпечення належної реалізації пілотних проектів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану (веб-портал «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану», Он-лайн будинок юстиції), запроваджених Міністерством юстиції України, буде припинено функціонування послуги попереднього запису (через мережу Інтернет в режимі он-лайн) на прийом до відділів державної реєстрації актів цивільного стану.
ПРАВОВА ДОПОМОГА СТАЄ БІЛЬШ ДОСТУПНОЮ
За інформацією Головного територіального управління юстиції у Сумській області, в Україні успішно реалізується великий соціальний проект – безоплатна правова допомога, покликана допомагати у захисті і гарантувати рівний доступ до правосуддя. Працюють 551 точка доступу до безоплатної правової допомоги: 23 регіональних центри; 96 місцевих центрів і 432 бюро правової допомоги. На Сумщині діє 4 місцевих центри та 14 бюро правової допомоги. |
«Ми організовуємо роботу так, щоб забезпечити безоплатною правовою допомогою всіх, хто її потребує, – сказав, відкриваючи 17 липня цього року контактний центр системи безоплатної правової допомоги у Сумах Міністр юстиції України Павло Петренко. – Кожна людина може звернутися до контактного центру за консультацією. Є номер системи безоплатної вторинної правової допомоги, його, до речі, потрібно знати всім – 0 800 213 103 – телефонуйте, дізнавайтесь, як можна відстояти порушені права».
Відкриваючи контактний центр системи безоплатної вторинної допомоги, де працюють щодня, з 7 години ранку до 9 години вечора, 6 фахівців, приймаючи дзвінки з усієї України, Павло Петренко підкреслив, що в Україні сформована одна з кращих систем безоплатної правової допомоги. Безоплатна правова допомога – це той інструмент, за допомогою якого українці можуть захистити свої права.
У відкритті центру взяв участь і голова Сумської обласної державної адміністрації Микола Клочко, який також високо оцінив співпрацю з Міністерством юстиції України, особисто Міністром та Головним територіальним управлінням юстиції у Сумській області по впровадженню реформ, які роблять Сумщину регіоном успішних інновацій. Зазначимо, контактний центр, що працюватиме у Сумах – другий в Україні.
«Те, що люди безкоштовно і оперативно можуть вирішувати більшість своїх питань, звернувшись до центрів, доводить ефективність реформ і позитивних змін у суспільстві», – підкреслив очільник Сумщини.
За статистикою, яка підтверджується і роботою першого контакт-центру в Чернівцях, тільки 20% людей, які телефонують до контактних центрів, у подальшому звертаються до адвокатів. 80% отримують достатню правову допомогу телефоном.
ПОРЯДОК ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ЗМІНИ ІМЕНІ
Ім’я здавна є засобом індивідуалізації людини в суспільстві та належить до особистих немайнових благ фізичної особи. Значення імені в цивільному обігу полягає в тому, що фізична особа набуває прав і створює для себе цивільні обов’язки від свого імені. |
Ім’я необхідно людині для реалізації цивільних прав і обов’язків, що нормативно закріплено в статті 28 Цивільного кодексу України. Одночасно у частині третій цієї статті зазначено, що ім’я фізичній особі надається відповідно до закону.
Ім’я фізичної особи, яка є громадянином України, складається із прізвища, власного імені та по батькові, якщо інше не випливає із закону або звичаю національної меншини, до якої вона належить (стаття 28 Цивільного кодексу України).
Право на ім’я фізичної особи не може бути відчужене.
Реалізація права на володіння ім’ям (прізвищем, власним ім’ям, по батькові) здійснюється внаслідок реалізації батьками (усиновлювачами) опікунами, а в передбачених законодавством випадках також і органами опіки та піклування або ж судом іншого особистого немайнового права, а саме – права на надання імені. Відповідно до чинного законодавства батьки зобов’язані невідкладно, але не пізніше протягом місяця з дня народження дитини зареєструвати її народження в державному органі реєстрації актів цивільного стану, і одночасно дати їй прізвище, ім’я та по-батькові.
Однією із складових права на ім’я є право розпорядження ім’ям, одним з його найпоширеніших видів є право на зміну імені.
Фізична особа, яка досягла шістнадцяти років, має право на власний розсуд змінити своє прізвище та (або) власне ім’я (стаття 295 Цивільного кодексу України).
Право на зміну імені, що структурно включається до загального права на розпорядження на ім'я та є одним із основних повноважень фізичної особи щодо власного імені взагалі.Право на зміну імені включає в себе право на зміну прізвища, імені та по батькові.
Фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, має право змінити своє прізвище та (або) власне ім’я за згодою батьків або одного з них у разі, якщо другий з батьків помер, визнаний безвісно відсутнім, оголошений померлим, визнаний обмежено дієздатним, недієздатним, позбавлений батьківських прав щодо цієї дитини, а також якщо відомості про батька (матір) дитини виключено з актового запису про її народження або якщо відомості про чоловіка як батька дитини внесені до актового запису про її народження за заявою матері (стаття 295 Цивільного кодексу України). У разі якщо над фізичною особою, яка досягла чотирнадцяти років, встановлено піклування, зміна прізвища та (або) власного імені такої особи здійснюється за згодою піклувальника.
Фізична особа, яка досягла чотирнадцяти років, має право на зміну по батькові у разі зміни її батьком свого власного імені або виключення відомостей про нього як батька дитини з актового запису про її народження, а також у разі її усиновлення, визнання усиновлення недійсним або його скасування відповідно до закону (стаття 295 Цивільного кодексу України).
Частиною 1 статті 16 закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" визначено, що державна реєстрація зміни імені (прізвища, власного імені, по батькові) (далі - зміна імені) проводиться лише стосовно громадян України.
Порядок розгляду заяв громадян про зміну імені встановлюється Кабінетом Міністрів України, про що зазначено в п. 6 статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану".
Державна реєстрація зміни імені проводиться відповідним органом державної реєстрації актів цивільного стану за заявою фізичної особи, яка досягла віку, встановленого законом, за місцем її проживання за наявності в архівах відділів державної реєстрації актів цивільного стану відповідних актових записів цивільного стану та відомостей у Державному реєстрі актів цивільного стану громадян.
Заява про зміну імені подається у письмовій формі за умови пред’явлення паспорта громадянина України (пункт 3 глави 4 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні).
Для зміни імені фізичної особи, яка досягла чотирнадцятирічного віку, разом з відповідною заявою подаються свідоцтво про народження, довідка з місця проживання та заява в письмовій формі батьків (одного з батьків - у разі, коли другий помер, визнаний безвісно відсутнім, оголошений померлим, визнаний обмежено дієздатним, недієздатним, позбавлений батьківських прав щодо цієї дитини, а також якщо відомості про батька (матір) дитини виключено з актового запису про її народження або якщо відомості про чоловіка як батька дитини внесені до актового запису про її народження за заявою матері) (пункт 3 глави 4 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні).
Заява про надання згоди батьків (одного з батьків) або піклувальника на зміну імені зазначеної особи може подаватися ними особисто, а у разі, коли заява через поважну причину не може бути подана особисто одним з батьків, така заява, нотаріально засвідчена або прирівняна до нотаріально засвідченої, від його імені може бути подана другим з батьків (пункт 1 глави 4 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні).
Фізична особа, яка досягла шістнадцятирічного віку, але не отримала паспорт громадянина України, пред’являє свідоцтво про народження та довідку з місця проживання за умови, якщо від дня досягнення зазначеного віку минуло менше ніж один місяць (пункт 3 глави 4 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні).
До заяви про зміну імені додаються:
свідоцтво про народження заявника;
свідоцтво про шлюб (у разі, коли заявник перебуває у шлюбі);
свідоцтво про розірвання шлюбу (у разі, коли шлюб розірвано);
свідоцтва про народження дітей (у разі, коли заявник має малолітніх або неповнолітніх дітей);
свідоцтва про зміну імені заявника, батька чи матері, якщо воно було раніше змінено;
фотокартка заявника;
квитанція про сплату державного мита (пункт 4 глави 4 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні).
Під час подання заяви про зміну імені працівник відділу державної реєстрації актів цивільного стану звіряє вказані в ній відомості з поданими документами заявника, попереджає його про встановлену законодавством відповідальність за повідомлення неправдивих відомостей і про необхідність обміну паспорта громадянина України (пункт 5 глави 4 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні).
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану надсилає необхідні матеріали до органу внутрішніх справ за місцем проживання заявника для надання висновку про можливість зміни імені (пункт 8 глави 4 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні).
Орган внутрішніх справ за результатами відповідної перевірки, яка проводиться безоплатно, у місячний строк готує та надсилає висновок про можливість зміни імені разом з усіма матеріалами до відділу державної реєстрації актів цивільного стану. Підставами для відмови у наданні дозволу на зміну імені є: здійснення стосовно заявника кримінального провадження або його перебування під адміністративним наглядом; наявність у заявника судимості, яку не погашено або не знято в установленому законом порядку; офіційне звернення правоохоронних органів іноземних держав про оголошення розшуку заявника; подання заявником неправдивих відомостей (пункт 9 глави 4 розділу ІІІ Правил державної реєстрації актів цивільного стану в Україні).
Відділ державної реєстрації актів цивільного стану на підставі документів про зміну імені та висновку органу внутрішніх справ про можливість зміни імені готує висновок про надання дозволу на зміну імені або про відмову у зміні імені в двох примірниках, один з яких надсилає заявнику.
У разі надання дозволу на зміну імені заявник у тримісячний строк від дня його надання відділом державної реєстрації актів цивільного стану може звернутися для державної реєстрації зміни імені до відділу державної реєстрації актів цивільного стану, яким складається актовий запис про зміну імені. Якщо заявник без поважних причин у зазначений строк не звернувся до відділу державної реєстрації актів цивільного стану для державної реєстрації зміни імені, дозвіл на зміну імені втрачає силу.
Відповідно до п. 4. статті 16 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" заява про зміну імені, подана у встановленому порядку до відділу державної реєстрації актів цивільного стану, розглядається у тримісячний строк з дня її подання. За наявності поважної причини цей строк може бути продовжено, але не більш як на три місяці.
Важливим моментом є те, що за нормами п. 7. статі 16 Закону України "Про державну реєстрацію актів цивільного стану" державна реєстрація зміни імені не тягне за собою внесення змін до актових записів цивільного стану, складених стосовно особи, яка змінила ім'я, та її малолітніх і неповнолітніх дітей, крім передбачених законом випадків, а також повнолітніх дітей.
Відомості про зміну імені підлягають обов'язковому внесенню до Державного реєстру актів цивільного стану громадян.
МИ ЗДІЙСНЮЄМО ВАШІ МРІЇ
Первинним та основним осередком суспільства є сім’я, яка створюється на підставі шлюбу. Давньоруською мовою слово «брачити» означало відбирати хороше і відкидати погане. Слово «шлюб» походить з давньослов’янського слова «сілюбь» - урочиста обіцянка: «слюбитись» означає домовитись». У більшості слов’янських народів цим словом називають союз чоловіка і жінки. |
Сповідуючи загальнолюдські цінності, люблячі молодята стають на весільний рушник, реєструють народження нової сім’ї, тим самим визнаючи її перед людьми і державою. За нинішній рік відділами державної реєстрації актів цивільного стану Сумської області зареєстровано 1731 шлюб, із яких 86 нових сімей отримали шлях у подружнє життя завдяки проекту Міністерства юстиції України «Шлюб за добу», який діє у місті Суми.
ОБИРАЮЧИ ІМЯ ДИТИНІ – ОБИРАЄТЕ ЇЇ ДОЛЮ
Для батьків, які очікують появи дитини, завжди виникає запитання номер один: яке дати новонародженій дитині ім’я? Чим керуватися при виборі імені? Модою на імена? Гарним звучанням? Бажанням увічнити ім’я близького родича? У батьків є свобода вибору. |
На Сумщині за 2017 рік народилось близько 4 000 дітей. І найчастіше для своїх новонароджених донечок батьки вибирали імена – Софія, Анна, Анастасія, Вероніка, Вікторія, Єва, Марія, Мілана, Поліна.
Серед імен дівчаток зустрічаються такі імена як – Юля та Марічка, Алісія та Аніта, Еліс та Еріка, Еллана та Евеліна, Луіза та Лаура, Еріка та Мікаелла, Єсенія та Стефанія, Джесіка – Чіаманда.
При виборі імені для хлопчиків батьки найчастіше віддавали перевагу іменам – Артем, Іван, Дмитро, Нікіта, Тимур, Олександр та Максим.
До рідковживаних імен хлопчиків можна віднести такі імена як – Емір та Арслан, Габер та Дарій, Ельдар та Вілєн, Домінік та Домініан, Єфим та Рустем, Жад та Демір.
Серед сучасних чоловічих імен рідко зустрічаються Остап, Мирон та Борис, Захар, Мирослав, Ростислав та Всеволод.
До вибору власного імені дитини батькам слід ставитися з усією відповідальністю, щоб не довелося їхнім нащадкам у майбутньому порушувати питання про зміну імені в юридичному порядку.
МАЮ ПРАВО НА УКРАЇНСЬКІ ДОКУМЕНТИ
![]() |
З метою захисту прав громадян України, зокрема, осіб, які мешкають на тимчасово окупованій території України (Автономна Республіка Крим, м. Севастополь) та зоні проведення АТО, Міністерство юстиції України ще у лютому 2016 року визначило спрощену процедуру проведення державної реєстрації актів цивільного стану. |
Спрощений порядок державної реєстрації народження та смерті дає можливість таким особам отримати необхідний документ протягом 24 годин.
Для цього достатньо здійснити два кроки:
подати заяву про встановлення відповідного факту до будь-якого суду України незалежно від свого місця проживання (зразок заяви за посиланням - https://www.facebook.com/notes/%D0%B2%D1%96%D0%B4%D0%B4%D1%96%D0%BB-%D0%B4%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%81-%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%B4%D0%B5%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%BD%D0%BE%D1%97-%D1%80%D0%B5%D1%94%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%97-%D0%B3%D1%82%D1%83%D1%8E-%D1%83-%D1%81%D1%83%D0%BC%D1%81%D1%8C%D0%BA%D1%96%D0%B9-%D0%BE%D0%B1%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%96/%D0%B7%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BA%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D1%8F%D0%B2-%D0%BF%D1%80%D0%BE-%D0%B2%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D1%84%D0%B0%D0%BA%D1%82%D1%96%D0%B2-%D0%BD%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D1%82%D0%B0-%D1%81%D0%BC%D0%B5%D1%80%D1%82%D1%96/1361415847283912/ ), з квитанцією про сплату судового збору: 336,80 грн. – з 01.05-по 30.11.2017 року; 352,40 грн. – з 01.12.-31.12.2017 року;
отримати рішення суду, яке подати до будь-якого відділу державної реєстрації актів цивільного стану разом із паспортом громадянина України, та отримати відповідний документ.
За поточний період нинішнього року на Сумщині проведено 45 державних реєстрації на підставі рішень суду, з яких:
14 – про державну реєстрацію народження (Автономна Республіка Крим – 3, м. Севастополь – 3, Донецька область – 7, Луганська область – 1);
31 - про реєстрацію смерті (Автономна Республіка Крим – 3, м. Севастополь – 1, Донецька область – 12, Луганська область – 15).
![]() |
Як вже всім відомо пара, яка бажає вступити до шлюбу, зобов’язана подати спільну заяву до органів ДРАЦС про державну реєстрацію шлюбу, заплатити державне мито та через місяць має право стати чоловіком та дружиною. В 2016 році влада вирішила відійти від встановленої процедури та запровадила пілотний проект щодо державної реєстрації шлюбу у скорочені строки за обраним заявником місцем. Так, розпорядженням Кабінету Міністрів України «Про запровадження реалізації пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу» від 13.07.2016 №502-р та наказом Міністерства юстиції України від 22.07.2016 № 2247/5 "Про реалізацію пілотного проекту щодо державної реєстрації шлюбу" запроваджено вищевказаний пілотний проект і у місті Суми. |
Особам, які бажають зареєструвати шлюб у скорочені строки необхідно зробити декілька простих кроків, а саме: обрати зручний час, дату, місце і з’явитися на власне весілля. Для цього необхідно звернутися до організатора, який реалізує пілотний проект у м. Суми - Комунальний заклад Сумської обласної ради – Сумський обласний науково-методичний центр культури і мистецтв (м. Суми, вул. Петропавлівська, буд. 49, тел. (0542) 222 – 731, сайт http://cnt.sumy.ua/).
Вартість послуги становить від 1855,01 до 4655,15 грн., для учасників АТО ця послуга є подарунком.
Начальник Глухівського районного відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції у Сумській області Наталія Маснуха