Районна газета

Глухівське міськрайонне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області

Глухівське міськрайонне управління Головного управління Держпродспоживслужби в Сумській області інформує

Поради споживачу при купівлі взуття

Суб’єкт господарської діяльності, що здійснює роздрібну торгівлю взуттям, повинен забезпечити покупцям зручні умови для ознайомлення, вибору та примірки взуття. Для цього торгівельні (демонстраційні) зали обладнуються банкетками або ослонами, підставками, дзеркалами, килимками, ріжками.

Інформація про розміри взуття надається в метричній та штихмасовій системах нумерації.

Згідно правил роздрібної торгівлі непродовольчими товарами, продаж взуття в торгівельних підприємствах, де відсутні умови для примірювання, забороняється.

Перед тим, як приміряти взуття, необхідно звірити маркувальні дані на ньому. На кожній напівпарі взуття повинно бути нанесене маркування із зазначенням:

- товарного знака підприємства – виробника;

- номера моделі (артикула);

- розміру, повноти;

- дати виготовлення (місяць, рік);

- для вітчизняного взуття зазначення нормативного документа.

На поверхні коробки взуття повинна бути етикетка з нанесенням відповідного маркування:

- найменування підприємства – виробника, його адреса;

- номер моделі (артикул);

- розмір, повнота;

- колір;

- дата виготовлення.

Впевнившись, що маркувальні дані на коробці взуття відповідають маркувальним даним на самому взутті, споживач може приступити до його примірки.

Приміряти взуття необхідно на обидві стопи, бажано постояти у ньому та впевнитись, що воно не тисне. Якщо взуття підійшло по розміру далі потрібно оглянути взуття на предмет його якості.

Купуючи взуття необхідно вимагати у продавця інформацію про:

- склад сировини, з якого воно виготовлено (натуральні чи штучні матеріали);

- про умови використання та догляду за взуттям (інструкція повинна бути вкладена в пакувальну тару взуття);

- гарантійні терміни носіння взуття.

Касовий чи товарний чек потрібно зберігати протягом гарантійного терміну його носіння.

Гарантійні терміни визначаються від дня продажу або відповідного сезону і встановлюються виробником або суб’єктом господарювання.

Згідно Закону України «Про захист прав споживачів» гарантійний строк – строк, протягом якого виробник (продавець, виконавець або будь – яка третя особа) бере на себе зобов’язання про здійснення безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції у зв’язку з введенням її в обіг.

Стосовно продукції, на яку гарантійні строки або строк придатності не встановлено, споживач має право пред’явити продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років.

Сезонність носіння взуття (Наказ Міністерства зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України від 19.04.94 р. №с 172) – початок відповідного сезону на взуття:

- зимового асортименту – з 15 листопада по 15 березня

- весняно – осіннього асортименту – з 15 березня по 15 травня та з 15 вересня по 15 листопада

Літнього асортименту – з 15 травня по 15 вересня

У гарантійні терміни на сезонні товари не включається час іншого сезону (міжсезонний період).

Дії споживача у випадку, якщо у взутті протягом гарантійного терміну носіння виявились недоліки виробничого характеру (скриті недоліки).

В першу чергу потрібно звернутись з письмовою заявою до суб’єкта господарювання, у якого було куплено взуття. При цьому необхідно в обов’язковому порядку пред’явити документ, який засвідчує факт купівлі (касовий або товарний чек).

Письмову заяву подати у двох примірниках. На другому примірнику споживача суб’єкт господарювання повинен зробити відмітку про прийняття заяви до розгляду (дата, призвіще особи, яка взяла заяву). Або один екземпляр направити поштою з повідомленням про вручення.

Згідно із ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач, в порядку та строки, що встановлені законодавством, має право:

1) пропорційного зменшення ціни;

2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;

3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, у порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:

1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;

2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.

Істотний недолік -недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак:

а) він взагалі не може бути усунутий;

б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів;

в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

За наявності товару вимога споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення потреби в перевірці якості – протягом 14 днів або за домовленістю сторін.

Експерти за проводиться за рахунок продавця (виконавця, виробника). Споживач, продавець (виконавець, виробник) мають право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

За даними Головного управління Держпродспоживслужби у Сумській області